srikandi buku

Monday 29 October 2012

teruskan menulis..


Bismillah..moga ALLAH redha dengan tinta ini....


Tulis apa yang baik, share apa yang baik. Macam berkata-kata. Melihatkan blog-blog orang, subhanAllah! Hebat hebat belaka. Ayat tersusun rapi, indah kemas bertatahkan berlian mutiara-mutiara kata daripada ulama' dan para motivator...


Penulis, aku kagum! Kagum dengan ayat yang tesusun rapi, indah dibaca. Kagum dengan ilmu yang mungkin di copy paste semata. Kagum, sejujurnya kagum. Kagum dan malu.

Malu kerana post-post yang dishare sangat baik dan berguna. Pernah rasa seperti ini? Malu kerana orang lebih baik daripada kita. Cemburu pun ada. Cuma untuk membincangkan malu dan cemburu, bukan di post ini.

Jujur saya katakan, apabila melihat blog-blog orang, wall-wall orang yang sarat ilmu, kagum terbit dengan sendiri..
Saya tulis, dan terus tulis. Meski apa yang saya tulis itu bukanlah apa yang saya lakukan. Terus menasihat, sedangkan saya turut melakukan kesalahan sama.

Dan...

Inilah post yang saya gunakan untuk menegur diri sendiri yang turut melakukan kesilapan. Belajar dan berazam untuk melaksanakan apa yang ditulis.

Cukup payah.

Namun, payah tidak bererti mustahil. Tiada apa yang mustahil didunia ini dengan izin Allah. 

kekurang dalm satu perkara dalam hidup ..
Adalah didikkan ALLAH untuk menjadikan kita manusia yang hebat...
menulislah kerana ALLAH krna ALLAH tdk melihat betapa hebatnya ayat yang kita tulis tpi ALLAH melihat ape yang ingin kita sampaikn sbnrnya...
jzk~


No comments:

Post a Comment